вторник, 18 ноември 2008 г.

Lego загуби битката за пластмасовото си кубче

Датският и най-голям европейски производител на играчки Lego загуби официално битката, която водеше през последните години за желанието си да защити пластмасовото кубчето от своите играчки, като търговска марка.
През 1999 година Lego получава защита, като марка на общността за своето кубче, което е основен елемент от повечето играчки за деца, предлагани от компанията.
Впоследствие след няколко години най-големият конкурент на Lego, канадската компания Mega Brands Inc се противопоставя на така регистрираната марка с искане за отмяна поради факта, че кубчето само по себе си изпълнява технически функции, без помоща на които самите играчки не биха били възможни.
The European Union's Court of First Instance излезе с решение, че кубчето не може да бъде търговска марка именно заради това, че изпълнява технически функции и не е отличително.
От Lego коментираха решението, като изказаха своето разочарование и естествено намерението си да обжалват.
Тази развръзка на случая до момента дава възможност на Mega Brands Inc да продава безпрепятствено своята аналогична продукция на територията на 27 страни членки на ЕС.
информация на Startribune.com