петък, 28 март 2008 г.

За общоизвестността от Литва

Едно интересно решение на съда в Литва.
Компанията Montblanc Simplo Gmbh. поискала отмяна на регистрацията на местна марка Montblanc поради факта, че марката е общоизвестна. Решението на първоинстанционият съд обаче било че Montblanc не са предоставили достатъчно доказателства за общоизвестността на своята марка на територията на Литва.
Компанията разбира се обжалва. Новото решението на съда е че марката е общоизвестна, като аргументите за това са следните:
Пазара на луксозни продукти в Литва е силно ограничен за това и възможностите за рекламни кампании не са големи, Montblanc предоставили малко доказателства за извършена рекламна дейност. Общоизвестността на една марка се определя сред релевантните потребители. Въпреки че само 3,1% от потребителите в страната потребяват луксозни стоки, повече от половината потребители са запознати с марката Montblanc.
Освен това съдът приема, че марката е общоизвестна и поради факта, че тя е такава в редица страни в Европа, включително и в Латвия, близка страна като население и територия.
информация на Class 46.

сряда, 26 март 2008 г.

За неимуществените права върху архитектурните произведения

Наскоро Wipo magazine публикува един интересен случай за спор относно едно от неимуществените права на автора, а именно запазване цялостта и нейзмеността на авторското произведение.
Става дума за едно дело в Испания, историята на което е следната.
Общината в град Биобао поръчва на известния испански архитект Santiago Calatrava да проектира мост който да свързва двете части на града, през който минава река Nervion.
Моста е проектиран и построен, наречен е Zubi Zuri (белият мост), като впоследствие става една от забележителностите на града.
Няколко години след това общината решава да построй комплекс от сгради около реката в близост до моста. Комплекса е проектиран от японския архитект Arata Izosaki и завършен. За да се свърже с останалата инфраструктура около комплекса, е построена бетонна алея покрай реката, която е свързана с моста. За тази цел обаче малка част от него в самото му начало е разрушена и преустроенна за да могат да минават пешеходци към комплекса.
Испанския архитект S. Calatrava е против това и завежда дело в съда на Биобао, като твърди, че е нарушено маралното му право на запазване цялостта на неговото произведение. Иска новите елементи да бъдат премахнати или в противен случай да му се заплати обезщетение от 3 млн. евро.
Съдът прави разлика между правото на автора и правото върху материалното произведение. Въпреки, че второто е притежание на общината това не и дава право да прави промени в произведението. Въпреки това съдията смята че има съществен конфликт между от една страна интереса на автора и от друга интересите на обществеността, която използва моста. В този конфликт съдът решава в полза на обществения интерес. Освен това се подчертава че испанския архитект създавайки моста е целял удовлетворяването на един обществен интерес, който решава транспортен проблем на града, а новостите в моста създадени след това макар и да засягат правото на архитекта имат единствено за цел обществения интерес и нищо повече.
В добавка на това съдът порицава S. Calatrava за непремерените му искания.

информация на IP Kenya

понеделник, 17 март 2008 г.

Нова визия на сайта на The UK Institute of Trade Mark Attorneys


Новата визия на Института на представителите по търговски марки във Великобритания (ITMA) е достъпна. Тя позволява по-лесно търсене на представител в Обидиненото кралство, както и за търсене на разнообразна информация относно търговските марки или промишления дизайн.
Информация на Class 46.

OHIM иска да намали таксите за регистрация на марки

По информация на Iconomist.com OHIM има намерението да намали таксите изисквани при регистрация на европейска марка. Това предложение е направено с оглед на финансовия излишък, който генерира организацията, тоест тя получава повече пари от колкото са й нужни. Тази идея обаче най-вероятно ще срещне острата съпротива на някои от националните ведомства на отделните страни поради факта, че те използват таксите за регистрация на марки, като вид данък и по-ниските тарифи на OHIM ще ги засегат значително.

вторник, 11 март 2008 г.

Наздраве: Филандия остава при Финландия

Арбитражът на WIPO отсъди че домейна finlandia-vodka.com се трансферира на компанията Finlandia Vodka Worldwide LTD. Домейна е объркващо сходен на регистрираната вече търговска марка Finlandia, което е причината той да бъде отнет от нарушителя и да се присъди на компанията.

Какво може да се каже в този случай- ами наздраве!

Повече за това решение може да намерите тук.
информацията е получена със съдействието на Class 46.

петък, 7 март 2008 г.

Решение относно panathinaikos.com


Арбитража на WIPO за прилагане на домейн политиката присъди домейна panathinaikos.com на футболния клуб от Гърция PANATHINAIKOS.
Домейнът бил използван от друго лице без позволението на футболния клуб, който между другото имал и регистрирана марка.
Въпреки претенцията на опонента, че думата panathinaikos е описателна ( на гръцки означава- пан атински), арбитража преценява че използването на домейна от лице различно от футболния клуб представлява объркващо действия и е възможно да подведе потребителите.
Въпреки постояните опити за регистрация и използване на домейни представляващи популярни имена или марки, от решенията на Арбитража на WIPO проличава тенденцията за неуспех на тази практика и присъждането на спорните домейни в 90% от случаите към ищците.

информация от Class 46