понеделник, 30 юни 2008 г.

Осъдиха eBay

Вчера The Tribunal de Commerce of Paris излезе с решение, според което eBay е осъдена да плати 38,6 милионна евро обезщетение за нанесени вреди. eBay е осъдена защото е позволила на потребителите си да продават продукти носещи защитени търговски марки без разрешението на техните собственици (Kenzo, Christian Dior, Givenchy and Guerlain). Тези продукти са разпространявани чрез селектирана предварително дистрибуторска мрежа от притежателите на марките и eBay нарушава тази система, като позволява на интернет потребителите си да продават продуктите със съответните марки.
информация на Class 46.

сряда, 25 юни 2008 г.

Zicar срещу OHIM

Днес The Court of First Instance излезе с решение на делото Zicar срещу OHIM.
Същността на този случай касае подадена заявка за евро марка Zipcar от страна на фирма Zipcar. Заявката включва класовете засягащи транспортни услуги, наем на коли, реклама и тн. За тази заявка е подадена опозиция от страна на Canary Islands Car, която притежава по-ранна испанска марка CICAR за наем на коли и транспорт.
OHIM отсъжда че има възможност за объркване на потребителите поради сходство на марките и идентичност на стоките и услугите им.
Zipcar обжалват това решение. Обжалването е отхвърлено тъй като е прието, че марките се произнасят по сходен начин макар и визуално да са различни. Приема се че повечето потребители използват услугата наем на кола, като правят резервация по телефона, поради което те могат да се заблудят.
информация на Class 46.

вторник, 24 юни 2008 г.

Испанската телевизия Telecinco съди You Tube

Един от водещите испански телевизионни канали Telecinco заведе дело срещу You Tube за нарушаване на права на интелектуална собственост.
Повода е пускането в You Tube на епизоди от сериал излъчван по Telecinco и създаден за нея.
От You Tube не са отрекли тези обвинения но са заявили, че те самите не качват съдържание в сайта, това се прави от потребителите им, за което те не отговарят.
Telecinco е притежание на италианската медийна групировка Mediaset собственост на италианският министър прецедател Силвио Берлускони.
Това не е първият случай в който притежаваната от Google You Tube е съдена за нарушаване на авторски права. Миналата година Viacom заведе дело по същия подов срещу You Tube и поиска обезщетение в размер на 1 милиард долара.
информация на Yahoo news.

сряда, 18 юни 2008 г.

Нова практика при сравнителната реклама

Британският мобилен оператор О2 изгуби 4 годишната си битка със своя конкурент 3, който е част от Hutchison Whampoa.
Делото се отнася до използване на марката О2 по сравнителен начин от страна на 3 в техни реклами.
От О2 възразяват на това използване, като се облягат на забраните за сравнителна реклама.
Наскоро Европейският съд излезе с решение, което определе че мобилния оператор 3 може да използва в рекламите си марката О2 стига да не заблуждава потребителите.
Адвоката на 3 Giles Crown заявява, че това решение е добра новина за всички пазарни участници, тъй като създава прецедент за използване на конкуренти марки в реклама стига да не се създава объркване в потребителите.
Според други обаче това решение дава ограничени възможности за такива рекламни практики, тъй като рекламодателите могат да се облегнат и на разпоредбите относно авторското право и пак да забранят излъчването на сравнителните реклами.
За пример Andy Millmore, съдружник в адвокатската кантора Beachcroft, дава възможността да се рекламира часовник Ролекс с текст- купете си новия фалшив часовник Ролекс само за 5 долара. Облягайки се на това ново решение на Европейският съд, тази реклама няма да нарушава нечий права тъй като не създава объркване в потребителите- казва се фалшив Ролекс.






информация на Times online и CIPP

понеделник, 16 юни 2008 г.

Конкурс за преподаватели в УНСС

Университета за Национално и Световно Стопанство обяви конкурс за преподаватели.
Това което засяга интелектуалната собственост е възможността за асистенска позиция в катедра Интелектуална собственост.
Позиция: асистент
- икономика и управление (интелектуална собственост) - един, със срок 3 месеца;
Документи могат да се подават в сектор "Научни съвети и конкурси" при УНСС, кабинет 2038, тел.02/ 862-97-19, 02/ 81-95-390.
Повече информация може да намерите тук.



четвъртък, 12 юни 2008 г.

Университета Cornell осъди HP за 184 милиона долара

Съдът на Северен Ню Йорк отсъди HP да заплати обезщетение в размер на 184 милиона долара на университета Cornell за непозволено използване на патент за изобретение използвано от HP в техните компютри.
Патента засяга средство за увеличаване скоростта на процесора, което HP започва да използва от 1996 година до 2006 година, когато срока на регистрирания през 1989 година патент е вече изтекъл.
Университета твърди, че HP са нямали разрешение да използват този патент и иска обезщетение в размер на 25% от приходите на компанията от използването на спорния патент, което прави около 900 милиона долара.
От HP оборват обвиненията облягайки се на доктрината за изчерпване на патент. В случая HP твърдят, че не нарушават ничий права тъй като Cornell за дали преди това лиценцзия на IBM, който са произвеждали за HP спорните процесори използващи патента.
Решението на съдът е че в лицензионния договор няма клауза, която да разрешава на HP да използва патента за свой продукти или да включва такива продукти в свой, лицензията е само за продукти на IBM.
В резултат на това отсъжда обезщетение в размер на 184 милиона долара, което е доста по-малко от исканото, но което е значителна сума за подобен случай.
Според университета Cornell това решение е повратно за борбата на университетите относно защитата на техните права на интелектуална собственост.
информация на Managing Intellectual Property

вторник, 10 юни 2008 г.

Увеличение на таксите за музика в австралийските фитнес центровет

Австралийският трибунал за авторско право разглежда породилият се случай относно искането на Сдружението на Австралийските Музикални Продуценти за увеличаване на таксите, които фитнес центровете плащат за музиката, която пускат в залите си.
фитнес индустрията в Австралия е категорично несъгласна с това искане. В момента те плащат по 0.968 долара за клас за музикални такси, което прави около 2 654 долара годишно.
Исканото увеличение е за 4,54 долара за всеки отделен постоянен член на фитнес залата на месец и 0,99 долара за непостояни членове. Сдружението на Австралийските Музикални Продуценти се аргументира с факта, че музиката оказва значително въздействие върху спортуващите хора, което се подценява от фитнес центровете.
Интересен казус. Възможен ли е подобен такъв и в България?
Съмнително, нали!
информация на BusinessSpectator

понеделник, 9 юни 2008 г.

Coca-Cola Company v Cido Partikas Grupa SIA

Статия в World Trademark Report съобщава за едно интересно решение във връзка с дело между Coca-Cola Company и Cido Partikas Grupa SIA в Естония.
Случаят касае искането на латвийската компания за напитки Cido да регистрира марка FANTASTIKA за безалкохолни напитки. От Coca-Cola подават възражение на основата на по-ранната си марка FANTA, заявявайки че се създава вероятност за объркване на потребителите. Въпреки че FANTA е световно известна марка с изградена репутация, Естонските власти решават, че няма възможност за объркване на потребителите поради напълно различните визии на двата продукта, на семантичните различия в марките и различните им цветови решения.
Coca-Cola губи делото, което само по себе си е интересно с оглед на силните позиции на компанията по отношение на защитата на нейните основни марки.

Сайта на OHIM ще се обновява

От 1 юли сайта на OHIM ще претърпи обновление, като ще включи нови интерективни елементи, които да бъдат в полза на крайните потребители.

The OHIM indeed announced that it:

"is launching a new website on 1 July. The site has been designed to be more welcoming while also providing professional users with easy access to the tools they need to register trade marks and designs and to manage their interactions with the office. The front page includes a "professional area" with direct links to MyPage, legal texts and case-law. There is also quick access from every page to OHIM's databases and to the e-filing tools and forms.

The new site, which has been developed after consultation with users, includes better search features, an expanded news service, and access to basic information to help less frequent visitors orient themselves. The content has been rewritten and reorganised, and OHIM will also be introducing interactive elements including user discussions, polling and multimedia. More information will be made available progressively over the coming weeks to help users make the transition to the new website."

информация на Class 46.