четвъртък, 30 октомври 2008 г.

Адвокатски такси в САЩ



Patent Law Blog публикува наскоро данни за таксите получавани от патентни адвокати спрямо стажът им в различни съдебни процеси относно права на интелектуална собственост.
В делото Matlink v. Home Depot & Lowes съдът определя ответника да изплати на адвокатите на ищеца следните такси за времето отделено от тях за съдъбният процес, те са следните:

Partner with 15 years experience

$630 per hour

Associate with 6 years experience

$455 per hour

Associate with 1 year experience

$280 per hour


В делото Quantronix v. Data Trak съдът определил загубилата страна да заплати:

Partner with 15 years experience

$350 per hour

Associate with 3 years experience

$195 per hour

Associate with 2 year experience

$175 per hour


С оглед на факта, че някои от делата продължават с месеци, единственият коментар за тези възнаграждения може да бъде само един- честито на печелившите.

сряда, 29 октомври 2008 г.

Anheuser-Busch, Incorporated спечели опозицията си относно марка MAMBO MICHELADA

Anheuser-Busch, Incorporated притежава търговска марка MICHELOB използвана за бира.
Фирма MAMBO Seafood подава заявка за US марка MAMBO MICHELADА за бира и сиропи.
Anheuser-Busch повдига опозиция на основата на факта, че има вероятност от объркване на потребителите относно двете марки.
Решението на Борда към Американското ведомство за патенти и търговски марки се основава на следните заключения:
- Двете марки са заявени за идентични стоки. Поради факта, че и двете страни не са предоставили доказателства за това, че стоките им достигат до потребителите чрез специални дистрибуционни канали, Борда приема че такива канали не са налични и стоките достигат до потребителите по стандартните начини за доставка и разпространение, което само по себе си е в полза на Anheuser-Busch.
От 1993 година насам Anheuser-Busch са продали бира под марка MICHELOB на стойност 16 милиарда долара, като са инвестирали 800 милиона долара за промотиране на тази бира.
В резултат на това MICHELOB е класирана в топ 15 на най-известните бири в САЩ.
При сравнение на двете думи MICHELOB и MAMBO MICHELADА, Борда отбелязва различното значение на думите. MICHELOB е измислена дума и незначи нищо определено. От друга страна MAMBO MICHELADА значи на испански "замръзващ".
Това е елемент в полза на заявителя на по-късната марка.
Борда отбелязва обаче, че има вероятност от объркване на потребителите, когато нещата бъдат прехвърлени на територията на комерсиалното използване на двете марки, от гледна точка на тяхното излагане и рекламиране по медии и др.
Последният и основен елемент при преценката на Борда е социологическо проучване, което показва, че 43% от потребителите вярват, че марка MAMBO MICHELADА е одобрена или спонсорирана от Anheuser-Busch, а не от фирма MAMBO Seafood.
По този начин Борда подкрепя опозицията на Anheuser-Busch относно марка MAMBO MICHELADА заявена от MAMBO Seafood.
информация на the TTablog.

вторник, 28 октомври 2008 г.

Венецуела се отказа от регионално IP споразумение


Директорът на венецуелското Патентно ведомство обяви оттеглянето на страната от The Andean Community Decision 486 on a Common Industrial Property Regime.
Това споразумение е подписано от няколко латиноамерикански държави, като Боливия, Колумбия, Еквадор, Перу и Венецуела през 2000 година. Целта му е да регулира аспектите касаещи интелектуалната собственост, нелоялната конкуренция, контролните мерки и тн.
Споразумението действа в синхрон с Парижката конвенция и споразумението ТРИПС, като цели още по-голямата хормонизация на законодателството в страните членки.
Решението за оттегляне на Венецуела е изненадващо с оглед на факта, че страната е една от основателките на споразумението, като същевременно поддържа добри икономиччески и политически отношения с останалите страни членки.
информация на IP Tango

петък, 24 октомври 2008 г.

Поляците се усетиха

Полският вестник Gazeta Prawna съобшава, че министерство на спорта на Полша обмисля възможността да продаде имената на стадионите, които ще домакинстват Евро 2012. Идеята е различните спортни съоражения да носят имена, които са търговски марки на големи международни компании спонсориращи обектите.
Простите сметки показали, че по този начин Полша ще печели по 3 милиона евро годишно.
Тази практика не е нещо ново. За пример може да се даде Alianz и снонсорството му на стадиона на Баерн Мюнхен, за което клубът получава по 6 милиона евро годишно.

Швейцария подобрява защитата на швейцарското



Федералният съвет на Швейцария упълномощи Федералния департамент по правосъдие да започне консултации за промяна на законодателството в страната по отношение комерсиалното използването на определенията "Made in Switzerland", швейцарският кръст и тн.
В момента използването на швейцарският кръст може да се прави ако стоките или услугите са швейцарски. В законодателствато обаче има редица изключение, като тази че той може да се използва и от компании осъществяващи поне 60% от производството си в страната.
Целта на бъдещите промени е да се оптимизира и подобри защитата на швейцарските традиции и качество гарантирани от съответните знаци.
Катализатор за бъдещите изменения са редицата фалшиви стоки произвеждани по света, върху които се поставят отличителните швейцарски знаци и които вредят на имиджа на страната.
информация на Federal Institute of Intellectual Property

вторник, 21 октомври 2008 г.

Southern and Eastern Africa Copyright Network (SEACONET)


По информация на IP Kenya 17 държави от Южна и Източна Африка са създали нова организация за защита на авторските и сродни права наречена съкратено SEACONET (Southern and Eastern Africa Copyright Network).
Целта на органицазията е да съдейства за по-добрата защита на авторските и сродни права в тази част на континента чрез хармонизирането на законодателството между отделните страни, като се подпомага и превенцията на ширещото се пиратството там.
Организацията предвижда и създаването на база данни с имена на артисти, продуценти и автори.
Страните членки на SEACONET са Аngola, Botswana, Kenya, Lesotho, Madagascar, Malawi, Mauritius, Mozambique, Namibia, South Africa, Swaziland, Seychelles, Tanzania, Uganda, Zambia и Zimbabwe.

петък, 17 октомври 2008 г.

Франция поиска защита за киви чрез географско означение

Франция подаде заявка за защита чрез географско означение на сорт киви KIWI DE L'ADOUR.
Според описанието в заявката: " отглеждано от субтропичен целогодишен сорт, кивито произвеждано в Pays de l'Adour притежава отлични характеристики. Когато узрее притежава мека и сочна консистенция.
Производството на киви е започнато от Henri Pedelucq, които основава завод в Adour. Той веднага разбира че климата в Pays de l'Adour е изключително подходящ за разтежа на киви в страна, като Франция.
информация на Class 46.

сряда, 15 октомври 2008 г.

Водка и радио - наздраве

Собственика на шведската водка Absolut V&S Vin&Sprit заведе съдебно дело срещу AbsolutRadio, което е наследник на известното Virgin Radio.
Миналият месец индийската компания The Times of India group закупи Virgin Radio от неговия собственик Ричард Брансън за 53 милиона паунда. Част от сделката беше индийците да не използват името Virgin, което остава собственост на Брансън. Поради това радиото беше преименувано на Absolut.
V&S Vin&Sprit смятат обаче, че използването на марката им за радио ще доведе до объркване на потребителите по отношение на това, че те са дали разрешение марката за водка Absolut да се използва за телекомуникации. Освен това собствениците на известната водка считат, че е налице възможност за увреждане имиджа на водка Absolut ако марката се използва за радио.
От The Times of India group отвръщат на това с мнението си че потребителите немогат да бъдат объркани относно двете марки, тъй като се прави ясно разграничение между продуктите водка и радио, поради което са сигурни в успеха на своите доводи пред съда.
информация на Guardian

вторник, 14 октомври 2008 г.

Намаляване на IP разходите- необходимост или предпазливост


През последните седмици развихрилата се финансова криза в САЩ започна да се пренася и в останалата част от света.
С оглед на това възниква въпроса относно това дали трябва да се намалят радходите за интелектуална собственост на компаниите, които поддържат по-големи портфейли от IP права или просто трябва да се подхожда по предпазливо при харченето на парите.
Общата тенденция към момента е за предпазливост при управление на интелектуалната собственост на подобни голями компании, харчещи значителни финансови средства за тази цел.
Със засилване на кризата от кантората за управление на интелектуална собственост Duncan Bucknell Company , съветват да се предприемат необходимите действия за намаляване на разходите за IP обектите с оглед запазване финансовото състояние на компаниите и безрисково продължаване на тяхната дейност относно индустриалната или художествената им собственост.
Какви могат да бъдат тези действие?

Най-общо те могат да бъдат:

- Ревизия на IP политиката на компанията;
- Преглед на протфолиото от IP права и отбелязване на тези от тях които имат най-малка стойност за компанията;
- Преглед на дейноста по заявяване или придобиване на нови права на интелектуална собственост с цел редуциране на разходите;
- Предварителна оценка на това дали исканата заявка за марка или патент би била успешна или е прекалено рискова, съответно разходите биха били неоправдани с оглед на резултата;
- Използване на методи за намаляване на разходите, като използване на PCT, мадридската система за регистрация на марки и тн;
- При наличие на адвокати по интелектуална собсвеност, преглед на заплащаното им възнаграждение с оглед състоянието на компанията;
- Редуциране на поддържаните IP права, които не са от голяма важност за компанията;
- Редуциране на страните в които се поддържат тези права;
- Завишаване на лицензионните отчисления, които да гарантират по-високи приходи, чрез които да се покриват разходите за защита на интелектуална собственост;
- и др;

сряда, 8 октомври 2008 г.

Датски сайт за продажба на интелектуална собственост

Датското Патентно ведомство създаде сайт за покупко-продажба на обекти на интелектуална собственост, където собственици на такива обекти могат да търгуват с тях.
За сега в сайта се предлагат само патенти за изобретения и полезни модели.
В интернет страницата са предоствени и формуляри на спозарумения за покупко-продажба и лицензиране на интелектуална собственост.
Повече информация може да откриете на адреса на сайта:
http://www.ip-marketplace.org/
информация на Class46

вторник, 7 октомври 2008 г.

САЩ въведе лицензионни такси за сваляне на музика в интернет



The Copyright Royalty Board определи за първи път лицензионни такси за сваляне на музика в интернет пространството.
Решението на борда се очакваше с нетърпение от музикалната индустрия, постоянно оплакваща се от намаляване на печалбите поради нелегалното сваляне на музика в интернет.
Бордът определи точен механизъм на отчисления заплащани при сваляне на музика от крайните потребители. Решението е да се заплаща по 9,1 цента за всяка свалена песен от организациите които са получили лицензия за разпространение на музика в интернет. Възнаграждението ще се изплаща на авторите на песните и на продуцентите но не и на изпълнителите.
По този начин се създава система на плащане подобна на тази при дисковете и касетите.
Бордът определи за първи път подобни таски и за сваляне на ринг тонове. Таската е 24 цента.
Тези роялтис ще бъдат събирани от 2012 година.
През последните години в САЩ имаше сериозен спор по отношение на това дали да се плаща и как за музика в дигиталното пространство.
Някой от компаниите в музикалната индустрия заявиха, че приходите им са намалели драстично поради незаконното използване на музика през последните 10 години.
Други компании, като APPLE смятат, че въвеждането на такси и техния по-висок размер би изправило фирмите разпространяващи музика в интернет пред фалит.
Освен въвеждането на тази система на отчисления в САЩ се обмисля и възможността за налагане на таски и за други форми на разпространение на съдържание в интернет, като streaming и subscription.
информация на The New York Times.

понеделник, 6 октомври 2008 г.

Pizza Hut става Pasta Hut

Financial Times съобщава за решението на популярната верига пицарии PizzaHut да преименува бизнеса си на PastaHut относно обектите си във Великобритания.
До края на годината ще бъдат инвестирани 17 милиона паунда за тази цел, а в следващите години нови 100 милиона.
Причината за новото име е в промяната на предлаганата храна във веригата. Освен пици PastaHut ще предлага и нови ястия на основата на паста. Според изпълнителният директор на PizzaHut Alasdair Murdoch веригата ще се ориентира в предлагането на по-здравословни храни, които да привлекат потребителите, чиито вкусови навици се променят с времето.
Целта е да се предложи по-голяма стойност на крайният клиент срещу парите които той дава, когато посещава обектите на веригата.
PizzaHut е основана в щата Wichita, Kansas, САЩ през 1958. Веригата стъпва в Великобритания през 1973 година.
Основият въпрос стоящ пред заинтересованите лица е дали бранд на половин век ще понесе такава промяна в имиджа макар и само на Острова.

Австралия въвежда по-добра защита на произведенията създадени от аборигените


The Age съобщава че правителството в Австралия въвежда промени при защита на произведенията на изобразителното изкуство. Авторите на произведения които се препродават на стойност над 1000 австралийски долара ще получават 5% от цената на сделката, когато тези произведения се препровадат в рамките на живота на автора плюс 70 години след това.
Това нововъведение в законодателството на Австралия цели да защити най-вече авторските права върху произведенията на аборигенската общност в страната.
Причината за това е че аборигените в Австралия обикновено не сключват добри сделки при продажба на техните произведения, които впоследствие се препродават не само в Австралия но и по света на цени многократно по-високи от първоначалните.
информация на The Age и IPKat

Намаляване на таксите за регистрация на дизайни за страни членки на OAPI


На 29 септември WIPO оповести новината, че страните членки на Африканската Организация за Интелектуална Собственост (OAPI) ще плащат такси намалени с 90% при искане за регистрация на дизайни по Хагската спогодба.
Целта на това намаление на таксите е да се подпомогнат дизайнерите и фирмите в развиващите се страни да регистрират по-лесно своите дизайни, като по този начин да защитят по-добре инвестиции си.
Това решение влиза в сила от 01.01.2009 година.
информация на WIPO.