понеделник, 16 февруари 2009 г.

Може ли рекламното сравнение да представлява нарушаване на права върху търговска марка?-Can a comparison in advertising to constitute a breach of mark


Advocate General of the European Court of Justice (ECJ) Paolo Mengozzi излезе със становище относно делото на L'Oréal срещу Bellure и Starion and Malaika.
Производителят на парфюми и козметика L'Oréal завежда дело срещу белгийският произведител на парфюми Bellure и британския дистрибутор Starion and Malaika за нарушаване на права върху търговски марки. Нарушението представлява лист с търговска оферта на продуктите на Bellureсе, където се посочва, че те имат миризма и качества като тeзи на продуктите на L'Oréal. Този търговски лист се предоставя единствено на дистрибутори и търговци но не и на крайните потребители.
The UK Court of Appeal отправя запитване към the European Court of Justice (ECJ) дали използването на търговска марка с цел сравнение в подобни оферти към търговците може да представлява нарушаване на права.
ECJ Advocate General Paolo Mengozzi излезе със становище, че подобно използване на марка не представлява нарушаване на права. Това разбира се не е решение на ECJ но в 80% от случаите мнението на ECJ Advocate General е и мнение на съдът. Самото съществяване на подобни търговски оферти не нарушава законодателството относно сравнителната реклама в Европа. Не е достатъчно да се смята, че сравнението с известна търговска марка в търговски лист може да доведе до незаслужени изгоди за страната, която осъществява подобно сравнение.
The Misleading Advertising Directive не забранява реклама, която представя продукта с характеристики сходни или идентични на тези на конкурентен продукт с известна търговска марка.
Естествено сравнителната реклама може да бъде нелоялна, когато сравнението се прави без така наречената "основателна причина".
Спаред Paolo Mengozzi тази "основателна причина" трябва да бъде нещо различно от простото предимство получено на основата на асоциации с определена търговска марка.
информация на Out-law.com