Компанията Montblanc Simplo Gmbh. поискала отмяна на регистрацията на местна марка Montblanc поради факта, че марката е общоизвестна. Решението на първоинстанционият съд обаче било че Montblanc не са предоставили достатъчно доказателства за общоизвестността на своята марка на територията на Литва.
Компанията разбира се обжалва. Новото решението на съда е че марката е общоизвестна, като аргументите за това са следните:
Пазара на луксозни продукти в Литва е силно ограничен за това и възможностите за рекламни кампании не са големи, Montblanc предоставили малко доказателства за извършена рекламна дейност. Общоизвестността на една марка се определя сред релевантните потребители. Въпреки че само 3,1% от потребителите в страната потребяват луксозни стоки, повече от половината потребители са запознати с марката Montblanc.
Освен това съдът приема, че марката е общоизвестна и поради факта, че тя е такава в редица страни в Европа, включително и в Латвия, близка страна като население и територия.
информация на Class 46.
Компанията разбира се обжалва. Новото решението на съда е че марката е общоизвестна, като аргументите за това са следните:
Пазара на луксозни продукти в Литва е силно ограничен за това и възможностите за рекламни кампании не са големи, Montblanc предоставили малко доказателства за извършена рекламна дейност. Общоизвестността на една марка се определя сред релевантните потребители. Въпреки че само 3,1% от потребителите в страната потребяват луксозни стоки, повече от половината потребители са запознати с марката Montblanc.
Освен това съдът приема, че марката е общоизвестна и поради факта, че тя е такава в редица страни в Европа, включително и в Латвия, близка страна като население и територия.
информация на Class 46.