The Court of First Instance излезе с решение по казус относно отказ на OHIM да регистрира две образни марки във формата на питанки поради липсата на отличителен характер.
Марките били заявени от немската модна къща JOOP! в класове 14, 18, 25.
Според съдът питанката не представлява знак посочващ производственият произход на стоките. Потребителите биха възприели такъв знак като част от стилизацията, а не като марка.
Факта че една от питанките е в рамка не променя становището на съдът, че тя е неотличителна, тъй като този елемент също се счита за неотличим.
Предоставените от заявителят доказателства за известността на марката сред потребителите са недостатъчни и не показват изградена вторична отличителност.
информация на IP Kat.
English version
The Court of First Instance issued a decision on the case concerning the refusal of OHIM to register the two images mark in the form of exclamation in absence of a distinctive character.
The two marks were applied by the German fashion house JOOP! in classes 14, 18, 25.
According to the court a exclamation mark is not indicate production origin. Consumers would have adopted such a character as part of stylization, not as a brand.
The fact that one of the exclamation is framed does not change the opinion of the court that she was indistinctive, since this element is also considered indistinguishable.
A evidence provided by the applicant for the reputation of the brand among consumers are inadequate and show no distinctive secondary built.
information to the IP Kat.
Марките били заявени от немската модна къща JOOP! в класове 14, 18, 25.
Според съдът питанката не представлява знак посочващ производственият произход на стоките. Потребителите биха възприели такъв знак като част от стилизацията, а не като марка.
Факта че една от питанките е в рамка не променя становището на съдът, че тя е неотличителна, тъй като този елемент също се счита за неотличим.
Предоставените от заявителят доказателства за известността на марката сред потребителите са недостатъчни и не показват изградена вторична отличителност.
информация на IP Kat.
English version
The Court of First Instance issued a decision on the case concerning the refusal of OHIM to register the two images mark in the form of exclamation in absence of a distinctive character.
The two marks were applied by the German fashion house JOOP! in classes 14, 18, 25.
According to the court a exclamation mark is not indicate production origin. Consumers would have adopted such a character as part of stylization, not as a brand.
The fact that one of the exclamation is framed does not change the opinion of the court that she was indistinctive, since this element is also considered indistinguishable.
A evidence provided by the applicant for the reputation of the brand among consumers are inadequate and show no distinctive secondary built.
information to the IP Kat.