Общият съд на Европейския съюз излезе с решение по дело T‑817/19, Olimp Laboratories sp. z o.o срещу EUIPO.
Olimp Laboratories заявяват следната европейска марка в клас 05 (Фармацевтични препарати, Фармацевтични препарати за лечение на очни заболявания и състояния; Медицински препарати; Капки за очи, Препарати за очно смазване, Лекарства за измиване на очи, Лосиони за очи за медицинска употреба; Локални противоинфекциозни вещества за лечение на инфекции на окото; Капсули за фармацевтични цели, Капсули за лекарства, Пастили за фармацевтични цели, Пастили за фармацевтични цели; Лекарства за хуманни цели, Тоници [лекарства], Лекарства за медицински цели, Адюванти за медицински цели, Лекарства в течна форма; Мехлеми за фармацевтични цели, Мехлем за очи за медицинска употреба; Подложки за очи за медицинска употреба, Очни компреси; обезболяващи и противовъзпалителни препарати; Лечебни билки):
Срещу тази марка е подадена опозиция от OmniVision GmbH на основание по-ранна европейска марка HYLO-VISION в клас 05 (Хранителни добавки и диетични препарати; Медицински и ветеринарни препарати и изделия).
Опозиционният състав на EUIPO, както и Апелативния борд при обжалването потвърждават опозицията считайки марките за объркващо сходни. Решението е обжалвано пред Общия съд.
Според Olimp Laboratories по-ранната марка е лишена от отличителност. От една страна VISION е широко използвана дума за подобни пордукти от всички пазарни участници. От друга страна HYLO реферира към sodium hyaluronate.
Общият съд отхвърля жалбата и потвърждава опозицията. Съдът приема стоките за идентични. По отношение на знаците, съдът приема, че стилистичните елементи в заявената марка имат единствено декоративен характер, а изображението на око и думата HYDRO са слабоотличителни. От друга страна думата VISION е описателна са посочените стоки.
Съдът приема, че не е доказана връзка между HYLO и sodium hyaluronate, като приема по-ранната марка за достатъчно отличителна.
При сравнение на марките, съдът определя, че те са сходни във визуално и фонетично отношение, като концептуалното сходство е единствено по отношение думата VISION.
Наличието на разлика м буквите L и DR не е достатъчно за да преодолее сходството на марките.