сряда, 8 април 2015 г.

Защита на хаштагове, като търговски марки

Според Wikipedia хаштагът "е знак за препратка (таг) за търсене в социалните мрежи. Представлява дума или символен низ, предхождани от символа диез („#“). Така съставената поредица от букви, цифри и знаци се превръща в етикет, който предоставя метаинформация при кратки текстови съобщения. Лингвистът Якоб Айнщайн нарича метакоментиране този начин на употреба на етикети, съставени от думи в самото съобщение"
Нова тенденция при защитата на интелектуалната собственост е регистрацията на хаштаговете, като търговски марки. Регистрацията на подобни марки обаче не винаги е възможна. В някой ситуации те съдържат неописателни думи, а самия знак „#“, поради масовото си използване с таговете, също е неотличителен. 
Повече информация за защитата на хаштаговете може да откриете в публикацията на TBO тук.