Едно интересно съдебно дело за марка в Америка, което засяга две компании производителки на макаронени изделия. През 2002 година италианската компания Barillia подава заявка за марка AMERICA'S FAVORITE PASTA. Веднага след това американската фирма Mueller's подава опозиция на основата на тяхна марка AMERICA'S FAVORITE PASTA с приоритет от 1989 година. Според американците тази фраза е неотличителна сама по себе си, те притежават такава марка но благодарение на постояните им усилия тя е придобила отличителност за произвежданите от тях продукти.
Barillia контрира че фразата е неспособна да бъде отличителна за американската компания и сама по себе си е описателна по отношение на Mueller's.
Съдът решава в полза на американската компания.
Barilia е най-големия производител на паста в Америка макар и да е италанска компания.
Но въпреки че съдът се произнася абсолютно противоположно на сходно дело за марка BEST BEER IN AMERICA в случая на AMERICA'S FAVORITE PASTA съдът преценява, че марката не се използа широко от други участници на пазара като описателна за съответния продукт, както това е при бирите. Освен това самата дума favorite не изразява силно превъзходство.
Ключов момент в това дело е предисторията на компания Mueller's, която развива своята дейност от 135 години и е изградила добра репутация на пазара. От друга страна Barillia навлиза на американския пазар през 1995 година и макар и да е пазарен лидер налага друг имидж на продуктите си. Повечето от опоковките й са в цветовете на италианското знаме, и като цяло поддържа репутация на добри италиански продукти.
Поради идентичността на двете марки съдът смята, че е налице възможност за объркване на потребителите по отношение на източника на произход и за това отхвърля заявката за марка AMERICA'S FAVORITE PASTA подадена от Barillia.
информация на John L. Welch The TTABlog
Съдът решава в полза на американската компания.
Barilia е най-големия производител на паста в Америка макар и да е италанска компания.
Но въпреки че съдът се произнася абсолютно противоположно на сходно дело за марка BEST BEER IN AMERICA в случая на AMERICA'S FAVORITE PASTA съдът преценява, че марката не се използа широко от други участници на пазара като описателна за съответния продукт, както това е при бирите. Освен това самата дума favorite не изразява силно превъзходство.
Ключов момент в това дело е предисторията на компания Mueller's, която развива своята дейност от 135 години и е изградила добра репутация на пазара. От друга страна Barillia навлиза на американския пазар през 1995 година и макар и да е пазарен лидер налага друг имидж на продуктите си. Повечето от опоковките й са в цветовете на италианското знаме, и като цяло поддържа репутация на добри италиански продукти.
Поради идентичността на двете марки съдът смята, че е налице възможност за объркване на потребителите по отношение на източника на произход и за това отхвърля заявката за марка AMERICA'S FAVORITE PASTA подадена от Barillia.
информация на John L. Welch The TTABlog