понеделник, 2 март 2009 г.

GIORGIO BEVERLY HILLS срещу GIORGIO


През 1997 година Giorgio Beverly Hills Inc (GBH)подава заявка за регистрация на европейска марка GIORGIO BEVERLY HILLS за различни класове включително такива за дрехи, облекла, обувки и тн.
През 1998 година немската компания WHG Westdeutsche Handelsgesellschaft mbH подава опозиция срещу горната марка на основата на нейна по-ранна марка GIORGIO за същите стоки и класове. The Opposition Division подкрепя опозицията с твърдението, че двете марки са сходни и могат да доведат до объркване в потребителите.
GBH обжалват пред the Board of Appeal. Жалбата е отхвърлена с основанията, че думата GIORGIO е доминиращ елемент и в двете марки, които изглеждат и звучат по един и същи начин и носят едно и също съдържание. Освен това другата част от марката за която е пусната опозиция Beverly Hills представлява географска дестинация много популярна за производителите на облекла, поради което повечето потребители биха счели, че това е нов клон на GIORGIO в Лос Анджелис.
GBH обжалват пред the Court of First Instance и този път успяват да спечелят спора. Според съдът след като по-ранната марка е регистрирана в Германия ключовият въпрос е дали средностатистическият добре осведомен германец би се объркал при наличието на двете марки. Според съда това е малко вероятно. Колкото до Beverly Hills the Court of First Instance отхвърля довода че това може а се възприеме от потребителите, като географска дестинация на марката не защото е невъзможно, а защото доказателствата за това предоставени от немската компания са дадени на the Board of Appeal в последният момент, поради което е нямало достатъчно време те да бъдат разгледани обстойно.
Като извод от този случай може да се приеме, че преди да регистрираш една марка и да развиеш сериозен бизнес е необходимо да направиш задълбочено предварително проучване за предходни права и да защитиш своята марка в колкото е възможно повече страни с оглед на бъдещо бизнес развитие в тях.
информация на Fashionista-at-Law