AdWords представлява дейност на Google, която позволява на всеки рекламиращ в интернет да закупи определена дума, която да насочи трафика към неговата реклама, сайт и тн.
Наскоро the Second Circuit Court of Appeals излезе с решение, че подобна практика е в нарушение на законодателството относно търговските марки, в случаите когато продаваните думи са именно търговски марки.
Условието за наличие на такова нарушение е марката използвана, като ключова дума при търсене в интернет да доведе до объркване в потребителите. Това може да се случи, когато например една не толкова известна компания за производство на хранителни продукти закупи за ключова дума при търсене на нейната страница марката McDonald's. В резултат на това, когато един потребител иска на научи нещо за сандвичите на McDonald's, в челните резултати от търсенето ще се появи линк за сайта на малко известната компания. Това може да накара потребителят да влезе в тази страница, съответно да пренебрегне сайта на McDonald's. Друга негативна последица се създава, когато при търсенето се появяват линкове за сайтове, които уронват имиджа или могат да отклонят потребителите на съответната марка. Например при търсене на McDonald's да се появи сайт за отслабване и тн.
информация на Electronic Frontier Foundation.
Наскоро the Second Circuit Court of Appeals излезе с решение, че подобна практика е в нарушение на законодателството относно търговските марки, в случаите когато продаваните думи са именно търговски марки.
Условието за наличие на такова нарушение е марката използвана, като ключова дума при търсене в интернет да доведе до объркване в потребителите. Това може да се случи, когато например една не толкова известна компания за производство на хранителни продукти закупи за ключова дума при търсене на нейната страница марката McDonald's. В резултат на това, когато един потребител иска на научи нещо за сандвичите на McDonald's, в челните резултати от търсенето ще се появи линк за сайта на малко известната компания. Това може да накара потребителят да влезе в тази страница, съответно да пренебрегне сайта на McDonald's. Друга негативна последица се създава, когато при търсенето се появяват линкове за сайтове, които уронват имиджа или могат да отклонят потребителите на съответната марка. Например при търсене на McDonald's да се появи сайт за отслабване и тн.
информация на Electronic Frontier Foundation.