Известният MMA борец и боксьор Конър Макгрегър освен битките си на ринга, продължава и с битките си на IP сцената.
Боксьорът опитва от години да регистрира няколко европейски марки, като Conor McGregor, The Notorious (негов псевдоним), Notorious, I Am Boxing, ChampChamp, Mystic Mac.
Срещу всяка една от тези марки има подадени опозиции от притежатели на по-ранни права.
В същото време Conor McGregor атакува всяка марка, която засяга неговите интереси, като например случаят с заявените от Gazala Khan марки съдържащи Conor McGregor и Notorious във Великобритания.
Желанието на Макгрегър да регистрира и защитава тези марки не е случайно. Това е свързано с неговата мърчандайзинг стратегия, която може да бъде доходоносен бизнес за всеки известен спортист.
В същото време това е и пример за нуждата от предварителна стратегия за интелектуална собственост. Използваните от спортистите наименования, извън личните имена естествено, трябва да бъдат програмирани по такъв начин, така че в последствие да могат да получат нужната закрила. Едно от изискванията е да се прави предварително проучване за регистрабилност на марки, така че да се избягват потенциални конфликти. В същото време марките трябва да бъдат регистрирани възможно по-ранно, преди съответното лице да е придобило широка известност, която сама по себе си провокира недобросъвестни заявки от други лица.
Източник: Claire Jones, Novagraaf.