Black Friday е ден от годината, който повечето хора по света свързват с големи промоции и ниски цени. Това е една от причините за опитите за монополизация на термина. В Европа има няколко държави в които има опити за регистрация на тази марка.
Последният случай е в Австрия, където китайска компания притежател на марка Black Friday предоставя лицензии на компании, които искат да ползват марката в свои търговски активности.
Естествено марката е атакувана, като съдът в Австрия стига до заключението, че тя е неотличителна и не може да изпълнява роля на търговски знак за класовете за които е заявена. Причината е че потребителите, включително и в Австрия, възприемат Black Friday, като конкретна промоционална търговска активност, а не като производствен източник.
Сходен казус има и в Германия, където делото в момента се разглежда от Федералния съд.
В България също имаше подобни регистрирани марки, които към момента са със статус заличени в базата данни на Патентно ведомство.