понеделник, 15 май 2023 г.

Burberry не успя да регистрира марка за дигитални стоки и услуги в ЕС

Регистрацията на марки за десени много често представлява предизвикателство за заявителите. Причината за това се крие основно в изискването на закона за отличителност на знака, като в немалка част от случайте марките за десен немогат да докажат такава.

Всичко това касае класическото заявяване на марки за различни стоки и услуги в реалния свят. Но какво се случва със станалите популярни напоследък дигитални продукти?

Все повече компании започват да регистрират водещите си марки и за дигитални стоки и услуги, нужни с оглед защита на различни NFTs свързани с тях. Това е случаят и с Burberry Limited’s, които заявяват нова европейска марка за своя популярен десен:

Марката е заявена за различни дигитални стоки и услуги в класове 29, 35 и 41, като повечето от тях касаят дрехи, обувки и други аксесоари.

EUIPO отказва регистрация на знака, за част от стоките и услугите, на абсолютни основания, липса на отличителност. Според ведомството този десен е предназначен за поставяне върху стоките и помага за тяхното визуалното възприемане от потребителите. В тази връзка обаче, десенът е обикновен и широко използван от различни компании, за визията на техните продукти. Дадени са множество примери в това число:









С оглед на това потребителите не биха разпознали този десен, като търговски източник на стоките и услугите, а само като обикновен декоративен елемент.

Решението е потвърдено и от Апелативния борд. Интересното в случая е че заявителят притежава аналогична европейска марка, регистрирана успешно но за физически стоки и услуги.

Изводът при подобен тип заявки за дигитални стоки и услуги е че практиката на ведомствата е все още некосистентна по отношение на тези нови продукти от една страна, а от друга нуждата от доказване на придобита отличителност важи в пълна сила и за дигиталния свят.