сряда, 20 януари 2016 г.

Казусът TR и стратегията за заявяване на търговски марки

Апелативният борд на OHIM излезе с решение по дело R2309/2014-4. То касае опит за регистрация на следната европейска марка:

за клас 25: Спортни дрехи; колоездачни обувки; чорапи, ръкавици, тениски, панталони, якета, ежедневни функционални якета, потници, панталони колоездене, фланели, ризи, жилетки, ежедневни функционални жилетки, шалове, колани пари, шапки, блузи; облекло, обувки, шапки ".
Срещу тази марка е подадена опозиция на основата на следната марка:


в клас 3 "Козметика, парфюмерия", "Дамски чанти за жени" в клас 18 и "горно облекло за жени" от клас 25.  
OHIM отхвърля опозицията поради липсата на достатъчно визуално сходство, което е определящо във връзка с посочените стоки - облекла, при които визуалният контакт от потребителите е водещ.
Апелативният борд потвърждава това решение, което е интересно и от гледна точка на стратегията за регистрация на търговски марки, която трябва да отчита задължително и характера на стоките и услугите за които ще се ползва марката при избора на начини на заявяване на марката. Това е определящо при бъдещи конфликти с други марки, тъй като определя силата на потенциалната защита.