Японската компания Hitachi Construction Machinery заявява следната марка за цвят в Япония в класове 7 и 12:
Патентното ведомство на страната постановява отказ за тази марка на абсолютни основания - липса на присъща отличителност на знака, който се състой от един единствен цвят - оранжево, без конкретни граници на използване на цвета.
Hitachi ограничават марката си само до багери в клас 12 и обжалват решението.
Според компанията потребителите свързват този цвят с техните продукти, тъй като той е използван от 1974 година за тях. Приложени са различни доказателства и снимков материал за начина на използване:
Hitachi притежава пазарен дял от 20% при багерите, които са оцветени с този цвят.
Съдът отхвърля жалбата и потвърждава отказът. Оражневият цвят е широко използван особено в строителството и земеделието, тъй като често е представлява предупреждение за внимание при експлоатиране на съответинте машини с оглед безопастност на хората. Множество други компании също използват подобен цвят за своята продукция.
От приведените доказателства съдът счита, че Hitachi използва и други цветове за своите багери, като бяло например, поради което не е доказано, че потребителите възприемат само оранжевото, като цветът на Hitachi.
Този казус от Япония е сходен на множество такива казуси от Европа, където регистрацията на един цвят, като търговска марка е истинско предизвикателство.
Източник: Masaki MIKAMI