Популярната платформа за фриленсъри UpWork спечели съдебно дело срещу нейния конкурент Freelancer в САЩ.
Спорът касае използването на думата FREELANCER, която представлява и регистрирана търговска марка на Freelancer в САЩ за класове 9, 35, 36, 45.
Двете компании предоставят мобилни приложения, които могат да се свалят от потребителите през магазините на Apple и Google.
Проблемът за Freelancer е че под изображението на приложението на UpWork стой думата Freelancer, което е тяхна регистрирана марка.
Съдът в Калифорния обаче отхвърля тази претенция. При слабо отличителни и описателни марки е възможно тяхното използване от други пазарни участници стига това използване да не е във вид на търговска марка, а само с цел описване на характеристиките на стоките и услугите.
Думата freelancer има конкретно значение за хора на свободна практика, които предоставят професионални услуги на проектна база за различни клиенти.
Използването на думата от страна на UpWork не цели копиране на марката на Freelancer, а само описва предлаганата от приложението услуга. UpWork използват напълно различно лого поради което потребителите не биха били заблудени относно търговския източник на услугите.
Източник: Harness, Dickey & Pierce, PLC - Bryan K. Wheelock за Lexology.