понеделник, 7 декември 2020 г.

Има ли връзка между процесът на създаване на един бранд и проучването за търговски марки?


Предварителното проучване за налични регистрирани марки е едно от най-важните неща преди да започнете използване на вашия нов бранд. За съжаление често то е подценявано.

Повечето хора приемат, че създаването на една марка изисква единствено вниманието на специалистите по маркетинг. Това е така но до определена степен.

Самият факт, че имате създадено бранд име не означава, че може да го използвате безпроблемно.

Например, нека си представиме компания която е наела маркетингова агенция за създаване на нов бранд. Агенцията създава марката, при този вариант има два сценария:

1. Компанията подава заявка за марка в Патентно ведомство и я регистрира успешно. Но е възможно и срещу тази марка да бъдат подадени опозиции от притежатели на по-ранни вече регистрирани сходни марки. Това би попречило на нейната регистрация и използване от компанията притежател.

2. При вторият вариант, както и често се получава, компанията просто започва да използва марката си на пазара. Ако обаче тя е сходна или дори идентична на вече регистрирана марка за същите или сходни стоки и услуги, то компанията ще се превърне в нарушител на права, което може да доведе и до съдебни дела.

Поради всички тези причини е изключително важно още на етап създаване на марката да бъдат правени регулярни проучвания в базите данни на Патентно ведомство дали за съответното име има регистрирана марка или не. Това би спестило много усилия, време и финанси на всяка компания, която иска да пусне нов бран на пазара.