Защитата на трийзмерни марки винаги е била предизвикателство, както по отношение на регистрацията на подобни марки, така и при тяхното правоприлагане.
Показателен случай в това отношение е следната заявена от Pinball Factory GmbH европейска марка в класове 11, 12(включително превозни средства за къмпинг), 20, 21 и 39:
Срещу тази заявка е подадена опозиция от немската компания Volkswagen на основание следната по-ранна трийзмерна марка 12, 20, 21 и 39:
Първоначално EUIPO отхвърля опозицията, тъй като приема, че изображенията в по-ранната марка представляват ванове, поради което тя е ниско отличителна. От друга страна водещ елемент в заявената марка е словната част CULTCAMPER, която създава нужната степен на различие между знаците.
При обжалването обаче, Апелативният борд анулира това решение. Според борда по-ранната трийзмерна марка трябва да се вземе в предвид, като цяло, а не като отделни визии. Фактът че изображението на марката представлява ван не означава автоматично, че знакът е неотличителен.
Според Борда, марката на Volkswagen има нужната степен на отличителност, тъй като притежава елементи, които я разграничават от стандартната форма на въпросните ванове.
В случая предното стъкло на вана е разделено на две, а предният капак е оформен в буквата V.
Заявената марка споделя същите визуални елементи, като хипи логото в средата не е достатъчно за разграничаване на знаците. Словната част може да се интерпретира, като CULT CAMPER (култови кампери), поради което има хвалебствен характер.
С оглед на това и сходните и идентични стоки и услуги, Борда приема, че е налице възможност за объркване на потребителите, поради което потвърждава опозицията.