понеделник, 28 февруари 2022 г.

Ябълката на Apple или не съвсем - казус от Япония

Masaki Mikami публикува нова интересна статия свързана с решение на Японското патентно ведомство по казус с фигуративни марки.

Спорът касае следната регистрирана фигуративна марка в клас 9 - калъфи за телефони, таблети и лаптопи:

Срещу тази марка е подадено искане за заличаване от Apple Inc. на основание следната по-ранна фигуративна марка за същия клас, за която е претендирана и репутация на територията на Япония:

Макар Патентното ведомство да признава репутацията на марката на Apple, то заключава, че двата знака не са объркващо сходни.

От визуална гледна точка по-късната марка е различна, дори и ако се завърти на 90 градуса, според ведомството впечатлението което създава е различно от това на известната марка на Apple.

Фонетично марките не могат да бъдат сравнявани, тъй като не създават конкретно звуково възприятие.

От концептуална гледна точка, по-ранната марка се свързна с американската компания, производител на различни технологични продукти. По-късната марка от своя страна не създава конкретно смислово значение.

С оглед на това ведомството приема, че марките не са сходни и отхвърля искането за заличаване.

Източник: Masaki Mikami - Marks IP Law Firm.