Spotify спечели казус за търговски марки в САЩ с лек оттенък на марихуана.
Спорът касае заявена марка POTIFY от малка американска компания предлагаща приложение за свързване на потребители на марихуана с фирми предлагащи продукта.
Spotify, една от най-известните компании за стрийминг на музика, подава опозиция на основания по-ранна словна марка SPOTIFY. Според компанията двете марки са объркващо сходни освен това по-късната марка може да доведе до разводняване на асоциациите свързани със Spotify в потребителското съзнание.
Според USPTO марките са сходни, както във визуално така и във фонетично отношение. Една буква разлика не променя ефекта от възприемането на заявената марка.
Според ведомството е възможно разводняване на по-ранната марка в съзнанието на потребителите с оглед силната асоциативна връзка със заявения знак.
Доводите на заявителя, че POTIFY, като марка, е създадена без асоциация с известната марка SPOTIFY, а асоциира с думата POT, която насочва към начините на използване на марихуаната, са отхвърлени. Според ведомството е малко вероятно собствениците на POTIFY да не са чували или дори да не ползват услугите на Spotify.
Казусът показва колко рисково е създаването на марки наподобяващи известни такива. Дори бизнес областите да са различни е възможно подобни заявки да бъдат спирани на база силната репутация на известните брандове.