Апелативният борд на EUIPO излезе с решение по казус със заявена от американската компания Eat Just, Inc. европейска марка JUST EGG за следните стоки:
- клас 29 - заместител на яйца на растителна основа; течен заместител на яйцата; преработена храна на растителна основа.
EUIPO отказва регистрация на марката на абсолютни основания член 7(1)(g) от EUTMR във връзка с член 7(2), EUTMR.
Според ведомството английско говорящите потребители в ЕС ще възприемат марката, като "Просто, Само Яйца".
От друга страна посочените в заявката стоки касаят заместители на яйца. С оглед на това е възможно потребителите да бъдат заблудени относно характеристиките на стоките обозначавани с марката приемайки, че те съдържат яйца поради смисълът, който знакът комуникира.
Апелативният борд потвърждава това решение в неговата цялост.
Казусът показва колко важно е прецизирането на значението на една марка във връзка с посочените в нейната заявка стоки. Ако между двете има конфликт, който да породи заблуда в потребителското съзнание, марката може да бъде отказана.
Източник: Alicante News.