понеделник, 4 април 2022 г.

Wonder Woman загуби спор срещу Wonder Mum във Великобритания


Съдът във Великобритания излезе с решение по интересен казус свързан с популярния персонаж от комиксите Wonder Woman.

През 2019 година Unilever подават заявка за марка WONDER MUM за клас 3 - сапуни; парфюмерия; етерични масла; дезодоранти и антиперспиранти; продукти за грижа за косата.

Срещу тази заявка е подадена отопоция от DC Comics притежател на по-ранна марка WONDER WOMAN с претендирана репутация на територията на Великобритания.

Опозицията е отхвърлена от Патентното ведомство, което е потвърдено и от съда при обжалването.

Ведомството приема, че марките са сходни в ниска степен от концептуална гледна точка, което не е достатъчно за да се приеме възможност за объркване на потребителите.

Доказателствата предоставени от DC за наличие на репутация на марката им са приети за недостатъчни. Фактът че компанията е посочила WONDER WOMAN, като един от най-известните комикс персонажи в света не е достатъчен сам по себе си за да се приеме, че репутацията на марката е доказана на територията на Великобритания.

Приложената информация за глобалните приходи от продажби на стоки и услуги свързани с WONDER WOMAN са определени, като неубедителни, тъй като не е ясно каква част от тях касаят Великобритания конкретно.

Друг основен проблем е факта, че няма достатъчно доказателства, които да покажат, че WONDER WOMAN е приемана от потребителите, като търговска марка, а не просто като персонаж от комикси. Това е важно тъй като един знак може да претендира статус на търговска марка само ако може да посочи конкретен търговски произход на съответните стоки и услуги.

От тази гледна точка фактът че персонажът WONDER WOMAN е популярен сред хората по света не е достатъчно условие за да се приеме, че той представлява търговска марка.

Претенцията за недобросъвестно заявяване на по-късната марка също са отхвърлени, тъй като не са предоставени достатъчно данни за мърчандайзинг използването на по-ранната марка от DC на територията на страната.

Казусът показва нагледно колко трудно може да бъде правоприлагането на права върху търговски марки за персонажи. Такива персонажи трябва да бъдат реално използвани във връзка със стоки и услуги в качеството им на марки, а не на художествени произведения.

Източник: IPKAT.