Trecina Surti (Novagraaf) публикува в Lexology кратки насоки относно създаването и избора на търговска марка. Заключенията които могат да бъдат направени в тази насока са:
- Избягване на описателни думи и термини - в повечето случаи тяхната защита е невъзможна, тъй като те описват характеристики на стокити и услугите. В част от случайте те могат да бъдат защитени в комбинация с отличителни елементи, като графика, допълнителни думи и тн. Въпреки това тези марки са с по-слаба защита, тъй като описателните им елементи могат да бъдат използвани свободно от всеки.
- Описателността на марката трябва да се преценява на база различните езици. Например при регистрация на европейски марки, ако думата не е описателна на един от езиците в ЕС, но е описателна на друг, тя може да получи отказ.
- Преди използването на една марка е задължително да се прави предварително проучване относно това дали има налични по-ранни сходни или идентични марки за посочените стоки и услуги.
Пълният текст на статията може да откриете тук.