McDonald’s загуби спор с ирландската верига за бързо хранене Supermac’s, която атакува нейна европейска марка ‘Big Mac’ с искане за отмяна поради липса на реално използване в продължение на 5 последователни години.
Според европейското законодателство, ако притежател на марка не я използва в рамките на този период, тя може да бъде отменена.
В случая McDonald привеждат доказателства под формата на декларации за реализирани продажби под марката, брошури и извадки от сайта на компанията и wikipedia.
EUIPO обаче счита това за недостатъчно за да се покаже реално използване на марката на пазара. Приложените декларации са подписани от служители на компанията и имат по-малка тежест при оценката на използването. По отношение на брошурите не е предоставена информация как са били разпространявани и дали са достигнали до потребителите.
Извадката от сайта не показва реални продажби или посещения от потребители, а тази от wikipedia не може да се счете за обективна поради възможността за свободна редакция на съдържанието.
Много е вероятно McDonald да обжалват решението пред Апелативния борд на ведомството.
Този казус е показателен за необходимостта от внимателно планиране на доказателствения материал в подобни случаи, така че той по обиктивен начин да покаже реалното използване на съответната марка.
Източник: WIPR.