Върховният съд на Китай включи казусът с трийзмерната марка на Dior в своите инструкции към съдилищата в страната, като прецедентна практика, която да се следва.
Както е известно, Dior опитват да регистриран следната трийзмерна марка в Китай през 2015, представляваща бутилка на парфюм:
Патентното ведомство на страната отказва регистрацията на основание липса на отличителност. Предоставените доказателства за придобита отличителност на марката считано от 1999 година насам са отхвърлени, като незадоволителни. Това решение е потвърдено и от съда при обжалването.
През 2018 година обаче Върховният съд на страната анилура предходните решение, като приема, че марката има придобита отличителност сред потребителите в страната с оглед уникалната си форма и популярност.
Това решение на съда сега ще бъде използвано, като отправна точка за съдилищата в Китай при бъдещи подобни казуси, като целта е да се преодолеят различните тълкувания на закона във връзка с защитата на трийзмерните марки.
Source: The FashionLaw.