сряда, 24 юни 2020 г.

Дали Booking.com може да бъде търговска марка - това е въпросът

Megan Taylor (Novagraaf ) публикува интересна статия за Lexology, която разглежда въпроса с регистрацията на генерични марки представляващи интернет домейн имена.
Конкретният случай касае небезисвестният опит на сайта за настаняване Booking.com да регистрира словна марка за тези услуги в САЩ.
Опитите на компанията да направи това датират от 2012 година, като към момента USPTO отказва регистрациите на база описателност на думата booking, която е генерична за посочените услуги.
Според компанията обаче наличието на частта .com дава възможност за регистрация на марката защото терминът booking.com е придобил вторична отличителност сред потребителите, което го свързват с конкретната компания.
Позицията на USPTO е че подобни генерични думи трябва да бъдат оставени за свободно използване от всички пазарни участници.
В момента делото предстой да бъде разгледано от Върховният съд на страната.
В ЕС booking.com е регистрирана и като комбинирана и като словна марка. Причината е че през 2007 година EUIPO приема, че марката е придобила вторична отличителност на база предоставени доказателства. От тогава насам обаче практиката на ведомството се промени и в момента регистрацията на подобни неотличителни термини е изключително трудна включително и на база вторична отличителност.