сряда, 6 януари 2021 г.

Тигани, червена точка и проблеми за Tefal във Великобритания

Коледните и новогодишни празници се характеризират наред с друго и с това, че хората готвят повече. В тази връзка, ако случайно сте използвали тиган на Tefal следната новина от Великобритания може да бъде от интерес за вас.
През 2018 година Tefal заявяват следната фигуративна марка - червена точка във Великобритания в клас 21 - тигани, тенджери, гювечи, тигани, тенджери за готвене, креп тигани, скара и уоки:

Патентното ведомство на страната отказва регистрация на марката на абсолютни основания - липса на отличителност. Според ведомството не е ясно дали червената точка ще бъде възприета от потребителите, като самостоятелен знак за търговски произход извън тигана. Поради това има риск този знак да се възприеме, като декоративен елемент или такъв от технически характер.

Tefal предоставят доказателства за придобита отличителност на знака, включително и социологическо проучване.

Патентното ведомство ги отхвърля, като недостатъчни. Макар да са предоставени множество данни за продажби и рекламни активности свързани с тигани с червена точка те не показват самостоятелното значение на червената точка, като търговска марка.

Напротив някой от рекламните материали акцентират, че ролята на тази точка е да укаже кога тиганът е загрят и може да се използва.
В самото социологическо проучване някои потребители окачествяват тази точка, като индикатор за горещина.
Поради всичко това Патентното ведомство приема, че знакът е неотличителен и изпълнява технически функции и не може да представлява търговска марка.

Казусът е показателен за това, че някои фигуративни марки са изключително трудни за регистрация. Макар червената точка да е една от най-разпознаваемите черти на продуктите на Tefal нейната регистрация е сложна. В подобни ситуации всяка компания трябва да изгради стратегия, която да прилага с години за да има шанс да регистрира подобни марки. Един от начините например е при всяко използване на знака в рекламни материали, да се акцентира, че той представлява марка на компанията. Това би спомогнало за разпозванането му от потребителите, като марка, а не като описателен знак или такъв свързан с техническа функция.

Източник: IPKat.