Европейският съд излезе с решение по дело T‑253/20, Oatly AB срещу EUIPO. Този блог вече писа за казуса касаещ опит за регистрация на европейска марка "IT’S LIKE MILK BUT MADE FOR HUMANS” за класове: 18, 25, 29, 30, 32.
EUIPO отказва регистрацията на абсолютни основания - липса на отличителност. Според EUIPO този слоган има директен рекламен и хвалебствен характер, поради което не може да бъде знак разпознаван, като търговски източник от потребителите. Частта IT’S LIKE MILK говори, че продукта е заместител на млякото, докато BUT MADE FOR HUMANS акцентира, че той е за консумация от хора.
Решението е обжалвано.
Общият съд на Европейския съюз го отменя определяйки, че решението на Апелативния борд на EUIPO погрешно.
Според съда значението на марката може да се тълкува не само, като продукт заместител на млякото за човешка консумация но и като идея, че млякото не е подходящо за такава консумация.
Това създава двойно значение, което изисква полагане на усилия от страна на потребителите за да могат да открият реалния смисъл на марката.
С оглед на това марката притежава минимална степен на присъща отличителност, което е достатъчно да за получи регистрация.
Източник: WIPR.