Борбата на Нестле срещу IMPOSSIBLE BURGER претърпя пореден неуспех. Както този блог информира преди време, съдът в Хага постанови забрана Нестле да използва сходна марка INCREDIBLE BURGER поради наличие на по-ранна регистрирана европейска марка за IMPOSSIBLE BURGER, която се използва от американската компания Impossible Foods за бургери направени от заместители на месо.
Като част от своята стратегия за противодействие, Нестле иска заличаване на марка IMPOSSIBLE BURGER на абсолютни основания - липса на отличителност. Според компанията марката означава бургер, който е невъзможен за постигане. Това представлява и хвалебствено, рекламно послание, което я лишава от отличителност.
В своето решение обаче, EUIPO отхвърля доводите на Нестле, като неоснователни. Ведомството счита марката е сугестивна и подлежаща на закрила.
Според ведомството взема в своята цялост IMPOSSIBLE BURGER не може да опише директно характеристиките на продукта, точно обратното тя има по-скоро негативни асоциации.
EUIPO счита че марката не е хвалебствена тъй като думата Impossible не може да се възприеме, като постигането на нещо невъзможно, като продукт или качество, а по-скоро окачествява съществителното Burger. Потребителите биха възприели марката като закачлива игра на думи отколкото като рекламно и хвалебствено послание свързано с качествата на продукта.
Този казус е добър пример за така наречените сугестевни марки. Макар те да имат смисъл свързан с продукта, които обозначават, този смисъл не е напълно директен, а изисква определени мисловни усилия от страна на потребителите за да стигнат до неговото значение, а понякога това значение може да има и двойнствен характер.