Американската компания за маратонки Skechers загуби дело T‑598/20 относно своя заявка за европейска марка ѝ ARCHFIT в клас 25 - маратонки.
EUIPO отказва регистрация за този знак на абсолютни основания - описателност и липса на отличителност във връзка с посочените стоки. Според ведомството прочитайки думата потребителите веднага разбират нейното значение, а именно че обувките са проектирани да паснат на ходилото на човек.
Решението е обжалвано. Според Skechers заявеният знак може да има повече от едно значение, например с това, че обувките подпомагат бягането и физическите упражнения, като цяло.
Освен това компанията цитира друга словна европейска марка EXACT FIT в класове 18 и 25, която е регистрирана успешно.
Общият съд на ЕС отхвърля жалбата и потвърждава решението на EUIPO. Според съда потребителите биха разбрали директно значението на думата ARCH, като ходило. По отношение на думата FIT, макар тя да има две значение (да бъдеш слаб и нещо да пасне) тя би се разбрала директно от потребителите само с едно от тях имайки предвид комбинацията с думата ARCH.