понеделник, 24 януари 2022 г.

Lidl спечели спор относно домейна lidl-de.website


Международната верига хранителни магазини Lidl спечели спор пред Арбитражния център на WIPO относно домейн lidl-de.website.

Казусът касае регистриран през 2021 домейн lidl-de.website от страна на физическо лице. Домейнът е бил неактивен през повечето време с изключение на период в който е показвал информация касаеща Lidl с пренасочване към трети сайтове.

Немската компания стартира процедура за преустановяване ползването на домейна от страна на физическото лице и неговия трансфер към компанията.

За да бъде успешна подобна процедура сe изисква комулативното наличие на следните фактори:

  • Името на домейна е идентично или объркващо сходно  на търговска марка или марка за услуга, върху която жалбоподателят има права; и
  • Ответникът няма права или законни интереси по отношение на домейна; и
  • Домейнът е регистриран и се използва недобросъвестно.

Lidl посочват наличието на множество по-ранни марки, като:

  • Немска марка No. 2006134 for LIDL registered on 11 November, 1991;
  • Немска марка No. 30009606 for LIDL registered on 9 March, 2000;
  • Европейска марка No. 001779784 for logo registered on 12 November, 2001;
  • Европейска марка No. 001778679 for LIDL registered on 22 August, 2002;
  • Европейска марка No. 013192752 for logo registered on 27 February, 2015;
  • Международна марка No. 748064 for LIDL registered on 26 July, 2000;
  • Международна марка No. 974355 for LIDL registered on 9 May, 2008;
WIPO приема, че домейнът е объркващо сходен на регистрираните марки, тъй като те са включени изцяло в неговия състав. Eлементите .de и .website за генерични и описателни и не допринасят за разграничаването на знаците.

Според Арбитража заявителят на домейна няма законнен интерес да го ползва, тъй като той асоциира с бизнеса и географския произход на компанията Lidl.

WIPO приема, че домейнът е регистриран недобросъвестно, тъй като заявителят е знаел за бизнеса на Lidl и се е опитвал да се възползва от неговата репутация и разпознаваемост.

Поради това домейнът е трансфериран към Lidl.

Източник: WIPO.