EUIPO излезе наскоро с решение по спор за търговски марки, в който известния моден бранд Louis Vuitton опита да защити отличителната си комбинация от букви LV.
Спорът касае следната заявена от физическо лице комбинирана европейска марка в класове 25 и 26:
Срещу тази заявка е подадена опозиция от Louis Vuitton на основания на следната по-ранна марка за същите класове:
Според компанията двата знака са объркващо сходни за сходни и идентични стоки.
EUIPO обаче отхвърля опозицията намирайки марките за несходни. Според ведомството освен сходството на стоките, двата знака има сходна буква L в абревиатурата със сходна стилизация. Това обаче не е достатъчно за да преодолее разликите, а именно различната комбинация от букви NL срещу LV, както и уточнението LOVES VITTORIO.
Ведомството приема сходната стилизация единствено, като декоративен елемент в преценката на сходството, който няма достатъчната степен на тежест, за да се приеме наличие на възможност за объркване между знаците. Потребителите ще разпознаят веднага различните абревиатури NL и LV.
По отношение на репутацията на по-ранната марка, ведомството приема, че тя е недоказана, тъй като Louis Vuitton не са предоставили нужните доказателства в предписания срок за това.
Източник: TFL.