понеделник, 17 януари 2022 г.

GAP загуби спор за търговска марка в Япония


Американската компания за облекло и аксесоари GAP загуби опозиция срещу заявена в Япония търговска марка GAPACE за клас 25 - облекло.

Според GAP заявената марка е сходна на по-ранна марка GAP също за клас 25, марка която е има репутация на територията на Япония.

Патентното ведомство на страната анализира казусът и приема, че по-ранната марка не е общоизвестна поради недостатъчно доказателства за целта. Приложените данни, че компанията използва марката си от 1994 година и има 150 магазина в страната не са достатъчни за да се приеме, че марката е общоизвестна.

При сравнение на знаците, ведомството приеме, че те са напълно различни във визуално и фонетично отношение. При концептуално сравнение сходство също е изключено, тъй като заявената марка няма конкретно значение, докато GAP може да се преведе, като "празно място, празнина". 

С оглед на това ведомството отхвърля опозицията и допуска регистрация на марка GAPACE.

Източник: Masaki MIKAMI (Marks IP Law Firm)