сряда, 9 март 2022 г.

McDonald's заяви марки за виртуални храни и напитки


Темата за Мета вселената стана изключително актуална в последните месеци и най-вече след обявената амбиция на Facebook да работи усилено за нейното изграждане.

Според Wikipedia: Метавселената е мрежа от 3D виртуални светове, фокусирани върху социалната връзка. Във футуризма и научната фантастика терминът често се описва като хипотетична итерация на Интернет като единен, универсален виртуален свят, който се улеснява от използването на устройства за виртуална и разширена реалност.

В тази връзка все повече компании започват да предприемат действия относно защита на тяхната интелектуална собственост в това ново виртуално пространство. Преди време този блог писа за заявените от Nike марки за виртуално облекло и обувки.

Сега друга компания McDonald's е заявила 10 нови марки за McDonald’s и McCafe в САЩ и 3 Европейски марки, касаещи следните класове:

  • 9 - Виртуални храни и напитки. Мултимедийни файлове за изтегляне, съдържащи произведения на изкуството, текст, аудио и видео файлове и незаменими токени.
  • 35 - Онлайн услуги за търговия на дребно с виртуални стоки.
  • 41 - Развлекателни услуги, а именно предоставяне на онлайн реални и виртуални концерти и други виртуални събития.
  • 43 - Управление на виртуален ресторант с реални и виртуални стоки, управление на виртуален ресторант онлайн с доставка до дома.
Целта на подобни заявки е да предоставят защита на търговските марки във виртуалното пространство за виртуални стоки и услуги, които ще бъдат търгувани на база блокчейн технология. Всеки потребител ще може да купува за своя аватар различки дигитални стоки, като обувки, облекло, храна и тн.