сряда, 10 ноември 2021 г.

Nike се приготвя за Мета Вселената с марки за виртуални дрехи и обувки


Както е известно тази година Фейсбук обяви началото на своя нов проект посветен на създаването на Мета Вселена, виртуално пространство, което ще копира реалния живот. Идеята е сходна на тази от романа Ready Player One на американския автор Ernest Cline.

През годините и други компании са проявявали интерес към създаването на подобно виртуално пространство но Фейсбук е първата, която започва реално да го изгражда.

Макар да сме далече от завършването на Мета Вселената, някои компании започнаха да се приготвят за бъдещето. Американската компания за спортна екипировка NIKE заяви наскоро серия от марки в САЩ за виртуални дрехи и други различни аксесоари.

Предположонието е че в бъдеще всеки който иска да използва Мета Вселената ще има собствен личен аватар, който ще бъде негово копие но във виртуалния свят. В тази връзка ще бъде възможно този аватар да купува виртуални стоки, включително и за да покаже социален статус, както е в реалния живот.

Тези виртуални стоки могат да бъдат уникални и да се продават включително на база блокчейн технология. Поради това притежаването на виртуални стоки с определена марка може да се превърне в сериозен бизнес. 

Интересното е че Nike са посочили в заявките си за марки: Виртуални стоки с възможност за изтегляне, а именно компютърни програми, включващи обувки, дрехи, шапки, очила, чанти, спортни чанти, раници, спортно оборудване, изкуство, играчки и аксесоари за използване онлайн и в онлайн виртуални светове - в клас 9.

Към момента Ницката класификация за стоки и услуги при регистрация на марки не включва виртуални дрехи, виртуални обувки и тн. Може би това е причината Nike да ги определя, като компютърни програми. Много е вероятно в бъдеще Ницката класификация да претърпи редица промени свърани с новите видове стоки и услуги, които биха били предлагани в Мета Вселената.