Интересен казус от Япония свързан с определяне на сходство между търговски марки. Спорът касае заявена от известния японски изобретател Dr. Nakamatsu национална марка за класове 5,9,10,25,28, 35, 45:
Марката се използва за обозначаване на прозрачни шлемове за предпазване от ковид вирус.
Срещу тази марка е подадена опозиция от Warner Bros. Entertainment Inc. на основание по-ранни словни и комбинирани марки SUPERMAN в класове 25 и 28. Според компанията двете марки са сходни и потребителите биха асоциирали заявената марка с по-ранните имайки предвид и популярността на комикс героя.
Патентното ведомство на Япония обаче отхвърля опозицията намирайки марките за несходни. Според ведомството заявената марка няма конкретен смисъл. Тя няма конкретно значение свързващо със супергероя от комиксите. Визуално знаците се различават включително и с оглед използване на японската азбука катакана.
Това е интересно решение в което са отразени езиковите специфики в Япония. Подобен казус в Европа или САЩ почти сигурно би завършил с успешна опозиция както поради фонетичната прилика, така и поради общото значение. Думата M.E.N може да се възприеме, като множествено число на MAN в английския език, което създава сходно значение.
Източник: Masaki MIKAMI - Marks IP Law Firm.