Федералният Върховен съд на Швейцария се произнесе по дело между футболната организация FIFA и немския производител на спортна екипировка PUMA.
С оглед наближаващото световно първенство по футбол, PUMA регистрира следните две швейцарски марки за класове 18, 25 и 28: “PUMA WORLD CUP QATAR 2022” и “PUMA WORLD CUP 2022”
FIFA атакува регистрацията на марките но не на база наличните си по-ранни регистрации за марки (WORLD CUP QATAR 2022 и WORLD CUP 2022) свързани със световното първенство, а на база заблуждаване на потребителите и нелоялна конкуренция. Доводът на асоциацията е че потребителите ще приемат PUMA, като официален спонсор на първенството, което в действителност не е така.
Според съда WORLD CUP QATAR 2022 и WORLD CUP 2022 безспорно се свързват с предстоящото световно първенство, поради което регистрираните марки могат да имат заблуждаващ характер по отношение на официални връзки на PUMA с първенството.
В същото време обаче, съдът подкрепя и довода на немската компания, определейки марките на FIFA като описателни и неотличителни. Тяхната защита обаче може да бъде потвърдена на база придобита отличителност с оглед масираната рекламна кампания, което FIFA активира с наближаване на първенството.
Източник: Kluwer Trademark Blog