понеделник, 9 май 2022 г.

Facebook с нови проблеми относно регистрация на своите марки META

Както е известно преди време компанията майка на Facebook се преименува на META, за което бяха подадени заявки за търговски марки. Този блог вече писа за евентуалните предизвикателства пред регистрацията на тези марки поради множеството по-ранно регистрирани марки META в множество държави за сходни стоки и услуги.

В тази връзка, швейцарската нестопанска организация Dfinity Foundation заведе съдебно дело срещо META в САЩ за нарушаване на права върху найното лого представляващо математическия знак за безкрайност. 

Фондацията притежава следната международна марка с приоритет от 2017г. за териториите на САЩ, ЕС, Китай и Русия:

Марката е регистрирана за следните класове стоки и услуги:

09 Софтуер; електронни публикации за изтегляне.
35 Събиране и систематизиране на информация в компютърни бази данни; Услуги за обработка на данни; Услуги за управление на бизнес процеси и свързани услуги, предоставяни от консултанти.
38 Предоставяне на достъп до компютърни мрежи, интернет платформи, банки данни и електронни публикации; Услуги за цифрово предаване на аудио и видео данни; Предоставяне на достъп до бази данни в Интернет, цифрова музика, особено във формат MP3, включително; Предаване на видео чрез цифрови мрежи; Предоставяне на достъп до бази данни и информация чрез глобални компютърни мрежи; Осигуряване на връзки към глобална комуникационна мрежа или към бази данни чрез телекомуникационни средства.
42 Проектиране и разработка на компютри и софтуер; дизайн на компютърна база данни; проектиране и разработване на електронни бази данни; създаване и разработване на компютърни програми за обработка на данни; Услуги за миграция на данни; хостинг на компютърни сайтове (уеб сайтове); Хостинг на компютъризирани данни, файлове, приложения и информация; Хостинг на софтуерни приложения за трети лица; хостинг на компютърни бази данни; Хостинг на мултимедийни и интерактивни приложения; хостинг на платформи в интернет.

В допълнение компанията притежава и следната фигуративна марка от 2019г.:
От своя страна по-голямата част от марките на Meta са заявени през 2021г., като не са открити такива свързани само със знака за безкрайност.

Предстой да видиме какво развитие ще има този спор и дали той ще бъде решен от съда или чрез споразумение между компаниите, което е често случващ се изход при подобни казуси.