понеделник, 19 септември 2022 г.

Проблеми за Nivea в опозиция срещу търговска марка в Япония


Немският производител на козметични продукти Beiersdorf AG се провали в спор за търговски марки в Япония.

Казусът касае заявена от китайска компания марка “NYFEA” за класове  3, 8, 9, 10, 11, 16 и 21, между които стоки и такива свързани с козметиката.

Срещу тази марка е подадена опозиция от  Beiersdorf AG на основание по-ранна марка NIVEA  за сходни стоки.

Немската компания претендира налична репутация на марката си, като цитира търговско използване в Япония от 1968г., множество проведени реклами кампании, както и факта, че изписана на японската азбука Katakana, марката е включена в списъкът на патентно ведомство с общоизвестни марки.

Изненадващо или не обаче, патентното ведомство отхвърля опозицията. Според него марките не са достатъчно сходни поради разликите в буквите YF и IV. Поради разликите във фонетично и визуално отношение и липсата на концептуална прилики, ведомството приема знаците за несходни.

Друг основен проблем пред опозицията е и факта, че макар претендирана, репутацията на марка  NIVEA  с конкретни факти, като обеми продажби, реклама, пазарни дялове и тн. Цитирането на общоизвестна марка изписана в Katakana не означава, че наличната репутация е валидна и за изписването на латиница.

Източник: Masaki MIKAMI, Marks IP Law Firm.