Немският производител на козметични продукти Beiersdorf AG се провали в спор за търговски марки в Япония.
Казусът касае заявена от китайска компания марка “NYFEA” за класове 3, 8, 9, 10, 11, 16 и 21, между които стоки и такива свързани с козметиката.
Срещу тази марка е подадена опозиция от Beiersdorf AG на основание по-ранна марка NIVEA за сходни стоки.
Немската компания претендира налична репутация на марката си, като цитира търговско използване в Япония от 1968г., множество проведени реклами кампании, както и факта, че изписана на японската азбука Katakana, марката е включена в списъкът на патентно ведомство с общоизвестни марки.
Изненадващо или не обаче, патентното ведомство отхвърля опозицията. Според него марките не са достатъчно сходни поради разликите в буквите YF и IV. Поради разликите във фонетично и визуално отношение и липсата на концептуална прилики, ведомството приема знаците за несходни.
Друг основен проблем пред опозицията е и факта, че макар претендирана, репутацията на марка NIVEA с конкретни факти, като обеми продажби, реклама, пазарни дялове и тн. Цитирането на общоизвестна марка изписана в Katakana не означава, че наличната репутация е валидна и за изписването на латиница.
Източник: Masaki MIKAMI, Marks IP Law Firm.