Интересна статия на Anna Maria Stein за IP Kat ни показва, колко творчески може да се подходи при заявяване на търговски марки, макар и не с щастлив край.
Redefine Meat Ltd заявява следната международна марка, с посочване на ЕС:
Стоките и услугите за които е заявена марката са:
Клас 1 - Протеин за употреба в промишленото производство на хранителни продукти, с изключение на хранителни продукти, съдържащи месо; мастни киселини за промишлени цели; Химически добавки за употреба при производството на храни, с изключение на храни, съдържащи месо; Материали за ароматизиране на храни и хранителни добавки за употреба в промишленото производство на хранителни продукти, с изключение на хранителни продукти, съдържащи месо.
Клас 7 - Машини за производство на добавки за приготвяне на храни, с изключение на храни, съдържащи месо; Машини за производство на добавки за приготвяне на заместители на месо; храни (с изключение на храни, съдържащи месо) 3D принтери; 3D принтери заместители на месо.
Клас 29 - Заместители на месо; Заместители на месо за промишлена употреба при производството на хранителни продукти; протеинови заместители на месо; мазнини за употреба в промишленото производство на хранителни продукти; Готови и пакетирани ястия и ястия на базата на заместители на месо.
Клас 42 - Хранителни (с изключение на храни, съдържащи месо) инженерингови услуги, а именно проектиране по поръчка, формулиране на съединения и процеси и 3D моделиране на месо за трети лица за производство на заместители на месо и хранителни продукти; проектиране по поръчка на машини за адитивно производство за приготвяне на заместители на месо и за приготвяне на храни на базата на заместители на месо.
EUIPO отказва регистрацията на абсолютни основания. Според ведомството марката може да въведе в заблуждение потребителите, че стоките и услугите за които важи са такива съдържащи месо, докато тези посочени в заявката касаят заместители на месо.
В допълнение ведомството приема марката за неотличителна. Обърнатата на обратно крава не води до отличителност на изображението. Потребителите биха разпознали образа на крава и съответно биха асоциирали продуктите обозначени със знака, като такива свързани с телешко месо и мляко. Това се потвърждава и от наложената практика на производители на подобни продукти да използват подобни изображения.
Очевидно заявителят е имал идеята, че обърнатото изображение на крава трябва да означава обратно на месни продукти но в случая.