Каква трябва да бъде степента на сходство за да може една по-ранна марка да спре регистрацията на последваща такава?
Според швейцарският федерален административен съд дори индиректна вероятност за сходство може да бъде достатъчно, при определени обстоятелства, за да бъде една опозиция успешна.
Казусът касае опит на Reign Beverage Company да регистрира швейцарска словна марка RED DRAGON за енергийни и неалкохолни напитки.
Срещу тази марка е подадена опозиция от Red Bull на основание по-ранна известна марка RED BULL за енергийни напитки.
Патентното ведомство потвърждава опозицията, при обжалването решението е потвърдено и от съда.
Според съда марките са индиректно сходни до степен да създадат объркване в потребителското съзнание.
Двете марки се състоят от по две думи разбираеми от потребителите в Швейцария. Първата дума и при двата знака касае червен цвят, а втората силно, диво и митологично животно.
Съдът приема по-ранната марка за известна дори и без нуждата от нейното изрично доказване. Поради сходната структура на знаците, включително и от концептуална гледна точка, съдът приема че между тях съществува асоциативна връзка, която може да накара потребителите да заключат наличие на икономическа връзка между притежателите на марките. Това се подсилна и от ниската степен на потребителско внимание при покупката на стоките обозначени със знаците и високата степен на репутация на по-ранната марка.
Източник: Walder Wyss Ltd - Sylvia Anthamatten and Katharina C. Röhl for Lexology.