Френската модна компания HERMES INTERNATIONAL спечели опозиция срещу заявена национална марка в Япония “D.KELLY” в клас 18 - различни видове дамски чанти.
Срещу тази марка е противопоставена по-ранна марка “KELLY” също в клас 18. В допълнение е претендирана налична репутация на по-ранната марка в страната.
Според френската компания, доминиращ елемент в заявената марка е думата KELLY, докато буквата D не оказва голямо значение в разбирането на знака от потребителите.
Според доказателствата комапнията използва интензивно марката си от 1956 година, като тя е вдъхновена от принцесата на Монако Grace Kelly.
Продажбите на чанти с марката в Япония възлизат на приблизително 43 милиона долара, като са проведени множество рекламни кампании.
Патентното ведомство на страната потвърждава опозицията приемайки марките за объркващо сходни, което се подкрепя и от доказанате сериозна репутация на по-ранната марка сред потребителите в страната.
Източник: Masaki MIKAMI.