Европейският съд се произвесе по дела касаещи две заявени от фармацефтичната компания Teva Pharmaceutical Industries европейски марки:
- Moins de migraine pour vivre mieux ( от френски - По-малко мигрена за по-добър живот)
- Weniger Migräne. Mehr vom Leben ( от немски - По-малко мигрена, повече живот)
Марките са заявени за следните класове:
- 16 Печатни материали, свързани с лечението на мигрена.
- 44 Предоставяне на информация, свързана с лечението на мигрена.
EUIPO отказва регистрация на марките на абсолютни основания - липса на отличителност. Според ведомството посочените слогани не могат да индикират търговски произход на стоките и услугите, тъй като тяхното значение е директно разбираемо от потребителите с конкретен смисъл, което прави знаците напълно неотличими.
Teva обжалват пред Европейския съд с довода, че марките са отличими за посочените конкретни стоки и услуги и че компанията вече е регистрирала друха сходна марка но на английски LESS MIGRAINE, MORE MOMENTS.
Съдът потвърждава позицията на EUIPO. Макар да е типично за слоганите да съобщават определена информация на потребителите, тази информация не трябва да бъде директно разбирана от тях във връзка с посочените стоки и услуги.
Според съда двете марки на френски и немски са напълно неотличителни, тъй като информират потребителите за резултата от липсата на мигрена по директен начин.
За разлика от тях, слоганът на английски има по-сугистивен характер, изискващ допълнително замисляне от страна на потребителите за да стигнат до значението му. Поради тази причина слоганът на английски може да бъде регистриран за разлика от тези на немски и френски, чиито значения се възприемат директно.
Източник: Meyer-Dulheuer MD Legal Patentanwälte PartG mbB за Lexology.