понеделник, 26 октомври 2020 г.

Какви минуси има марка, която описва характеристики на продуктите?

Общият съд на Европейския съюз излезе с решение по дело T–602/19 Eugène Perma Franc срещу SPI Investments Group.
Делото е интересно и показателно за случаите при които се търси регистрация на марки съдържащи слабо отличителни елементи.
Eugène Perma Franc заявява следната европейска марка в клас 3 - козметични продукти:

SPI Investments Group подава опозиция срещу тази марка на основание следната по-ранна марка също в клас 3:

EUIPO потвърждава опозицията намирайки марките за достатъчно сходни за идентични продукти.
Решението е обжалвано.
Апелативният борд също потвърждава опозицията намирейки марките сходни в средна степен. Макар елемента NATURA да е слабо отличетелен във връзка със заявените стоки, то визуално и фонетично марките са сходни за идентични стоки.
Решението е обжалвано отново този път пред Общия съд.
Съдът обаче приема марките за несходни в нужната степен. Причината е че първата им част е съставена от слабо отличителния елемент NATURA, който съставлява 60% от марката и е масово използван от различни производители във връзка с козметични продукти. последната част на марките "_NOVE" и "_LIUM" са напълно различни и спомагат за създаване на различно цялостно впечатление от знаците.
Според съда: „От практиката на вземане на решения на Апелативния борд на EUIPO и от практиката на Съда става ясно, че въпреки че даден заявител е свободен да избира марка с ниска степен на отличителност и да я използва на пазара, той трябва да приеме, че и други заявители имат право да използват търговски марки с подобни или идентични описателни елементи“.