понеделник, 11 октомври 2021 г.

Hugo Boss загуби спор с Rakuten относно търговска марка в Япония


Masaki Mikami ни информира за поредния интересен казус относно защита на търговски марки в Япония.

Японската онлайн компания Rakuten подава заявка за регистрация на словна марка BOSS за класове 35 и 42 - предоставяне на компютърни програми за електронна търговия, софтуер като услуга (SaaS) и други свързани услугил

BOSS представлява съкращение от услугата ‘Back Office Support System’ предлагана от японската компания.

Срещу тази заявка е подадена опозиция от немската компания HUGO BOSS Trademark Management GmbH & Co KG на основание по-ранна марка с репутация HUGO BOSS.

Немската компания предоставя доказателства за известността на марката си, включително и доклад от Делойт, според който марката е номер 19 в света по отношение на луксозни стоки.

Патентното ведомство приема, че HUGO BOSS е марка с репутация но не приема, че думата BOSS е придобила същата репутация самостоятелно извън комбинацията с HUGO BOSS.

Дори и да се приеме, че има високо сходство между знаците, то индустриите в които оперират двете компании са различни. Има съществени разлики между предлагането на софтуер и на дрехи, обувки и парфюми.

Ведомството отхвърля опозицията приемайки, че е малко вероятно потребителите да бъдат въведени в заблуждение относно използването на двете марки на пазара.