понеделник, 18 октомври 2021 г.

Известните австралийски ботуши UGG - генеричен термин или търговска марка в САЩ


Dennis Crouch, авторът на блога Patentlyo информира за интересен спор относно защита на търговски марки в САЩ.

Казусът касае наименованието UGG, което се използва в Австралия за обозначаване на ботуши произведени от овча кожа. То е описателно и е възникнало в резултат от цитат на сърфиста Shane Stedman, който нарича тези ботуши грозни ugg = ugly.

Терминът се използва от различни австралийски компании за обозначаване на този вид ботуши в страната.

Проблемът визниква когато една от тези компании внася количество от продукта в САЩ, където има регистрирана марка UGG от компанията Deckers Outdoor Corp за същия клас стоки.

Тя завежда съдебно дело за нарушаване на правата върху нейната марка и го печели.

В момента решението е обжалвано от австралийската компания вносител пред Върховния съд на САЩ, като са поставени следните въпроси:

  1. Дали термин, който е родов в англоговорящата чужда държава, от която произхожда, е недопостим за защита, като търговска марка в Съединените щати?
  2. Дали и ако е така, как се прилага принципът за релевантна публика при определяне на една марка, като станала генерична, когато съответния термин е бил генеричен преди регистрацията й?

Казусът е показателен за проблемите, които могат да възникнат при защита на търговски марки по света. Трябва да се има предвид, че дори един термин да е генеричен в една страна това не го прави обезателно такъв в друга, освен ако не се докаже, че потребителите биха го възприели, като такъв. Това от своя страна може да крие определени рискове пред регистрацията на такива марки.