Апелативният борд на EUIPO излезе с решение по спор R726/2001-3, който касае следният регистриран от PUMA европейски дизайн за маратонки с приоритетна дата от 25.07.2016:
Впоследствие срещу този дизайн е подадено искане за заличаване на основание липса на новост и оригиналност.
Според европейското законодателство, един промишлен дизайн може да бъде защитен само ако е нов и оригинален към датата на подаване на заявката. Това изисква да няма публична информация за дизайна 12 месеца преди заявяването му, както и цялостното впечатление от дизайна да бъде различно от съществуващи подобни по-ранни на пазара.
В случая се приведени доказателства от 2014 година под формата на постове в Инстаграм на известната американска певица Риана, снимана с обувки имащи сходен външен вид.
Според Апелативният борд подобна публикация с над 300 000 лайка и нейното отразяване в медиите е стабилно доказателство, че въпросният дизайн е бил публично известен преди подаването на заявка за него. Публикацията е надлежно датирана, като е посочен и нейният интернет източник.
Според Борда двата сравнявани дизайна създават сходно впечатление. Обувките се състоят от дебела подметка, както и от сходно ситуирани линии и дупки.
Казусът е нагледен пример колко важно е да не се разкрива никаква информация за дизайните обект на защита преди подаването на нужните заявки в Патентно ведомство. При подобни ситуации вариантите са или заявката да бъде входирана по-бързо или съответните маркетингови активности да бъдат забавени във времето.
Източник: Alicante News.