Общият съд на Европейския съюз излезе с решение по дело Case T‑ 569/21, Zoubier Harbaoui срещу Google LLC.
Казусът касае заявена от Г-н Zoubier Harbaoui европейска марка GOOGLE CAR за стоките от клас 12 :
Превозни и транспортни средства; Части и принадлежности за превозни средства; Въздушни и космически превозни средства; Сухопътни превозни средства и транспортни средства; Водни превозни средства; Апарати и инсталации за кабелен транспорт; Превозни средства с въздушна възглавница; Кабини за въжени транспортни инсталации; Дроновете; Инсталации за кабелен транспорт; Транспортни инсталации [ски лифтове]; Транспортни инсталации (Въздушни -) за транспортиране на хора; Товарни превозвачи за превозни средства; Ски лифтове; Въздушни транспортьори; Седалкови лифтове; Превозни средства'
Срещу тази марка е подадена опозиция от Google Inc. на основание по-ранна европейска марка GOOGLE за класове 9, 35, 38 и 42. Претендирана е и марка с репутация.
Опозицията е потвърдена от EUIPO, включително и от Апелативния борд. Решението е обжалвано пред Общият съд.
Съдът потвърждава позицията на EUIPO и отхвърля жалбата на заявителя на по-късната марка.
Общият съд приема, че репутацията на по-ранната марка е доказана надлежно. От тази гледна точка разликите между стоките от клас 12 и тези посочени в марката на Google не са в състояние да преодолеят възможността за потребителско объркване.
Секторите на информационните технологии и автомобилите са силно застъпени в наши дни поради масовото използване на първите в съвремените автомобили (много превозни средства предлагат свързване с Google Auto например). Поради това целевите потребители на тези стоки и услуги са едни и същи.
Марката на Google има изключително силна репутация на глобално ниво, което предполага ако тази марка се използва за автомобили, потребителите да направят връзка именно с Google, като компания.
В допълнение заявената и по-ранната марка са силно сходни, елемента CAR е неотличителен за стоките от клас 12, което прави Google водещият отличителен елемент.